Kazanan A/B Testini Canlıya Alırsak Ne Kazanırız? 💵

Günay Aker
2 min readDec 14, 2021

--

Büyük bir heyecan ile ciddi bir soruna çözüm olacağını düşündüğünüz tasarımı A/B Testi ile kullanıcılarınızın karşısına çıkardınız. Aradan 3 hafta geçti ve Google testin kazandığını ilan etti 🎉 Heyecanlı hissediyorsunuz ve düşünmeye başlıyorsunuz, acaba bu kazanan varyasyonu canlıya alırsak ne kadar daha fazla gelir elde edeceğiz?

Bir yıl çok uzun bir süre ve bir yılın içinde çok fazla kampanya vb. dönemi olduğu için bu hesaplamayı yıllık değilde aylık yapmanın daha mantıklı olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden hesaplamayı aylık kazanç metrikleri ile anlatacağım.

Monthly Additional Revenue =
((New CR * traffic volume) * AOV) — ((Old CR * traffic volume) * AOV)

Aylık Ek Gelir =
((Yeni Dönüşüm Oranı * Aylık Trafik) * Ortalama Sipariş Tutarı)

((Eski Dönüşüm Oranı * Aylık Trafik) * Ortalama Sipariş Tutarı

Old CR (Conversion Rate): %7.25
New CR: %7.70 (Kazanan varyasyon üzerindeki CR)
Average Order Value: 2467 TL
Traffic Volume: 8100000 Session

Metrikleri formüldeki yerlerine koyduğumuz zaman aşağıdaki sonuç çıkıyor:

((%7.7*8100000)*2467) — ((%7.25*8100000)*2467) = 89.921.950

89.922.150 TL yani yaklaşık 90 Milyon TL !

Arkadaşlar kesin ve net değer vermek imkansızdır. Gelen trafiğin hacmini ve kalitesini tam istediğiniz gibi şekillendiremezsiniz. O yuzden bazı temel varsayımlar üzerinden gidiyoruz.

Örnekte olduğu gibi eğer bu e-ticaret sitesinin dönüşüm oranında
%7.25'ten %7.70'e yani %6.20'lik bir artış sağlanırsa

ve

Bu e-ticaret sitesinde yaptığınız değişikligi gören aylık session 8.100.000 ise

ve

Bu site üzerindeki “Ortalama Sipariş Tutarı” 2467 TL ise

Kazanan A/B testi varyasyonunun canlıya alınması bu site üzerinde aylık yaklaşık 90 Milyon TL daha fazla revenue sağlayacaktır* 💵

*Tabiiki trafik, e-ticaret dönüşüm oranı ve ortalama sipariş tutarının bir ay boyunca değişmeden sabit kaldığını farz ederek bu hesaplamayı yaptık. Bu hesaplamanın nokta atışı yapılması imkansızdır, çünkü bu kadar metriğin 1 ay boyunca sabit kalması imkansızdır. Ben hesaplamanın nasıl bir mantık ile yapılacağını göstermek için paylaşmak istedim.

Anlatım umarım faydalı olmuştur. Conversion Rate Optimization ve Tasarım çözümleri üzerine paylaşımlarımı kaçırmamak için beni twitter.com/gunayaker üzerinden takip edebilirsiniz ✌️

--

--

Günay Aker

Ideas For Life. All about design, technology, news @n11com @teknosa @Userspots @Studio_Growth